Σε στάδιο προετοιμασίας βρίσκεται ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης για να μπορέσει από τέλος καλοκαιριού να εφαρμόσει εισιτήριο στα mini bus για επισκέπτες και μη δημότες, σύμφωνα με τις απαντήσεις που δίνει ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου, στην “Κοινή Γνώμη”.
Σε συνέχεια γνωστοποίησης της σχετικής πρόθεσής του από τον Απρίλιο του 2025, ο ίδιος ρωτήθηκε για νεότερες εξελίξεις, διευκρινίζοντας πως συνολικά το σύστημα που θα υποστηρίζει τη συγκεκριμένη απόφαση της Δημοτικής Αρχής για αντίτιμο είναι σε στάδιο τελικής διαμόρφωσης. Ως εκ τούτου, ξεκαθάρισε πως το πρώτο διάστημα εφαρμογής του εισιτηρίου, που κατ΄ εκτίμηση θα είναι από μέσα Αυγούστου, θα λειτουργήσει πιλοτικά, ώστε να μπορέσει η Δημοτική Αρχή να διαπιστώσει τυχόν προβλήματα. Επιπλέον, μιλώντας για το θέμα της αναγκαιότητας επανασχεδιασμού των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας, επεσήμανε πως πρωτίστως θα πρέπει να συλλεχθούν στοιχεία. Τέλος, γνωστοποίησε πως το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης δεν θα χαθεί.
Πρώτα πιλοτική εφαρμογή
Προ καιρού με δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη” είχε γνωστοποιήσει τις προθέσεις του για την δρομολόγηση αντιτίμου όσον αφορά στη δημοτική συγκοινωνία, από το καλοκαίρι. Ο κ. Αθανασίου ρωτήθηκε για το πότε τελικά θα αρχίσει να εφαρμόζεται το εισιτήριο στα mini bus και για το στάδιο που βρίσκονται σήμερα οι απαραίτητες ενέργειες. “Εμείς προχωράμε. Όμως χρειάζεται να ληφθούν κι άλλες αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό των εσόδων κ.α.. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε φέτος μία δοκιμαστική λειτουργία”, ανέφερε αρχικά, γνωστοποιώντας παρακάτω πως “μιλάω με την εταιρεία συνέχεια για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Μπορεί να μην προχωρήσει από 1η Ιουλίου, αλλά να έχουμε μία δοκιμαστική λειτουργία από μέσα Αυγούστου και μετά ή και από αρχές φθινοπώρου”. Σημείωσε ξεκάθαρα πως “δεν προλαβαίνουμε πιο νωρίς όπως το βλέπω και εξ αρχής είχα πει με επιφύλαξη για το αν θα προλάβουμε από αρχές καλοκαιριού”.
Ο δήμαρχος σημείωσε ακόμη πως στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να μπορέσει να λειτουργήσει αυτό το σύστημα εξ αρχής με καλό τρόπο και με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα για τους χρήστες. “Δεν θα προλάβουμε το καλοκαίρι με την έννοια πως δεν θέλουμε να δώσουμε ένα λογισμικό προς τα έξω που θα έχει προβλήματα και δεν θα δουλεύει καλά”, δήλωσε.
Περί εξοπλισμού και λειτουργίας του συστήματος για τα εισιτήρια
Ειδικότερα, για το τεχνικό κομμάτι ρωτήθηκε σε ποιο στάδιο είναι η προετοιμασία, δεδομένου πως θα χρειαστεί ένα λογισμικό, καθώς και εξοπλισμός μέσα στα mini bus. “Το τεχνικό κομμάτι σε επίπεδο υλικού hardware είναι εντάξει. Σε επίπεδο software διαμορφώνεται, αλλά επειδή δεν έχουν γίνει οι δοκιμαστικές ενέργειες, το μεταθέτουμε για λίγο πιο πίσω”, ανέφερε.
Άρα, για τη δοκιμαστική εφαρμογή του από μέσα Αυγούστου και μετά, υπογράμμισε πως “θα πάμε μόνο σε πιθανή πιλοτική λειτουργία”.
Επιπλέον, για τα μηχανήματα διευκρίνισε πως “θα χρειαστούν ακυρωτικά μηχανήματα αλλά όχι αυτά που γνωρίζαμε παλαιότερα, θα είναι ψηφιακά ακυρωτικά μηχανήματα”. Συμπλήρωσε πως ο Δήμος θα προμηθευτεί ό,τι απαιτείται για τα mini bus.
Ερωτηθείς αν από τη στιγμή που θα αρχίσει το αντίτιμο, θα ισχύει για όλη τη χρονιά και όχι μόνο για την καλοκαιρινή περίοδο, απάντησε θετικά. “Βέβαια. Αφού δούμε πώς θα προχωρήσει θα είναι σε όλη την χρονιά η εφαρμογή του. Αλλά πρώτα θα πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου και Δημοτικών Επιτροπών. Θα λειτουργεί όλο τον χρόνο”, επανέλαβε σε απόλυτο τόνο.
Αναφορικά με τα άτομα που δεν θα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική χρήση, ο κ. Αθανασίου σημείωσε πως “θα μοιράσουμε κάρτα σε όσους δεν μπορούν να κάνουν διαχείριση μέσω του κινητού τους”. Πάντως για τους τουρίστες, επεσήμανε πως “ο επισκέπτης θα μπαίνει στην εφαρμογή μέσω του κινητού του, θα “φορτίζει” με χρήματα και θα μπορεί να πληρώνει”. Μάλιστα, επεσήμανε πως “οι τουρίστες είναι πολύ ευέλικτοι σε αυτά τα συστήματα, γιατί ήδη τα γνωρίζουν από τις περιοχές τους”.
Ανάγκη επανασχεδιασμού δρομολογίων
Σε συνέχεια των ανωτέρω, ρωτήθηκε για την αναγκαιότητα επανασχεδιασμού των δρομολογίων των mini bus, με δεδομένο πως αυτά δεν έχουν μεταβληθεί σχεδόν εξ αρχής, από όταν εφαρμόστηκαν. Ειδικότερα, για το αν θα συλλεχθούν στοιχεία για να δει η Δημοτική Αρχή ποια δρομολόγια είναι αποτελεσματικά, ποια “νεκρά” και σε ποιους χρόνους χρειάζεται “πύκνωση”, σημείωσε τα παρακάτω. “Έχουμε πει με τον αντιδήμαρχο τον κ. Βακόνδιο πως αυτό πρέπει να το κάνουμε κάποια στιγμή, όπως το είχαμε κάνει και το 2016 και 2017. Επί της ουσίας είναι ίδια τα δρομολόγια, δεν άλλαξαν ποτέ”, ανέφερε, λέγοντας πως “πράγματι, κάποιες γραμμές δεν τροποποιήθηκαν ποτέ”.
Υπογράμμισε ακόμη πως “σίγουρα δεν είναι όλα τα δρομολόγια γεμάτα, ή και κάποια είναι υπέρ του δέοντος γεμάτα”. Κατά συνέπεια, αναγνώρισε πως “θέλει να υπάρξει ένας συνολικός επανασχεδιασμός”.
Διατήρηση ηλεκτροκίνησης και προμήθεια mini bus
Επιπλέον, ο δήμαρχος ρωτήθηκε για το αν δεδομένης της θετικής πρόθεσης του αν. υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση να χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου την αποκατάσταση της Α΄ Κλειστής Αίθουσας (κλειστό γήπεδο μπάσκετ) και άρα, τελικά το ποσό του 1,7 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση, να μη χαθεί για να αποκτηθούν νέα mini bus, ανέφερε τα παρακάτω. “Εννοείται πως υπάρχει αυτή η προσπάθεια και αυτή η δυνατότητα. Και θεωρώ πως θα μας χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Αθλητισμού”, σημείωσε.
Αξίζει να υπενθυμιστεί πως στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης ανάμεσα σε άλλα οχήματα, προβλέπεται η προμήθεια δύο ηλεκτρικών λεωφορείων mini bus 42 θέσεων και ενός λεωφορείου τουλάχιστον 19 θέσεων, καθώς και των σταθμών φόρτισης.
Τέλος, πρέπει να τονιστεί πως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης θα προμηθευτεί λεωφορεία και με ευρωπαϊκούς πόρους μέσω ΣΒΑΑ με το ποσό των 900 χιλ. ευρώ.